"Młodzi, piękni, atrakcyjni. Tacy są właśnie użytkownicy KSC!" - oczywista oczywistość
Możesz nabić dziennie max. 15 tematów i dowolną liczbę postów
Bezpieczne forum do spamowania - nabijaj posty, zareklamuj swoją stronę, dołącz do społeczności.
- - -
Uwaga!
Twoja przeglądarka nie obsługuje CSS Grid
Strona nie będzie się wyświetlać poprawnie :(
Wybierz inny styl na stronie głównej forum (pod listą forów)
lub zaktualizuj przeglądarkę (Firefox 52+, Chromium 57+, Opera 44+)
Ogłoszenie
Znacznej zmianie uległy zasady dotyczące nabijania! Więcej informacji w tym temacie.
Autor
Wiadomość
Wysłany: 2025-03-07, 16:20   [nt] Jaramy się grą Brickadia merytorycznie

W tym wątku piszemy, co nam się podoba w grze Brickadia.

Więcej o grze na MruczekWiki >>>

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 16:21   

W grze poprzez przeciąganie możemy zarówno zmienić rozmiar klocka, jak i spamować klockami. Przełączamy to za pomocą klawisza (domyślnie: J).





Warto zwrócić uwagę, że przy spamie klockami można kółkiem myszy zmienić odstęp między nimi.
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 16:24   

Dzięki narzędziu zaznaczania możemy łatwo skopiować fragment mapy i wielokrotnie wkleić poprzez rozciąganie.





Tutaj również działa ustalanie odstępu poprzez kółko myszy. Idealne do umieszczania latarni ulicznych.
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 16:28   

Do interaktywnych elementów można dodawać tooltipy.

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 22:16   

Dzięki mikroblokom i różnorodnym kształtom można zrobić bardzo szczegółowe projekty.


Screen od: Trect


Screen od: Cybo


Oficjalny screen ze Steam
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 22:26   

Gra jest porządnie zoptymalizowana i świetnie radzi sobie z projektami zawierającymi setki milionów klocków. W dodatku potrafi sprawnie skopiować i wkleić obszary zawierające miliony klocków.









Screeny od: Parragon
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 22:41   

Fizyka w grze jest niesamowita i ogarnia płynnie niestworzone rzeczy.

Film pokazujący bazowaną fizykę: Steam, YouTube

Szalony eksperyment z fizyką gry: YouTube
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 23:20   

Coś poszło nie tak? W każdej chwili można użyć opcji cofnij (Ctrl + Z) oraz przywróć (Ctrl + Y). :15:
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 23:35   

Ciężko wymierzyć? Przełącz się na tryb precyzyjny, w którym możesz się swobodnie przemieszczać, a położenie obiektu zmieniasz klawiszami.

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 23:46   

Gra pozwala tworzyć imponujące, zautomatyzowane rzeczy.

Brickadia NextFest Demo: Great Ball Contraption (YouTube)
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-07, 23:56   

W grze znajdziemy spore możliwości personalizacji avatara. :36:

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-09, 00:50   

Można dzielić się nie tylko całymi światami, ale też poszczególnymi obiektami. Obecnie trzeba sobie przesyłać pliki, ale w przyszłości gra ma oferować wbudowaną galerię dzieł społeczności. Zapewne znajdziemy tam wiele ozdobników, pojazdów, budynków, mechanizmów i czego tylko dusza zapragnie.

Zgaduję, że ktoś pokusi się nawet o paczkę polskich znaków drogowych oraz assetów ulic. :2:

Przykładowa prezentacja gotowca z oficjalnego serwera Discord:
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-09, 13:52   

Dzięki ładnej wodzie oraz zróżnicowanym opcjom pogodowym można tworzyć malownicze scenerie z klimatem.





Screeny od: HisDarkestFear




Screeny od: space🌌DOTexe🍫
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-09, 13:56   

Nie mogło zabraknąć projektów społeczności dotyczących linii elektrycznych. :-D


Screen od: masterminer176
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-09, 14:54   

Fani Trackmanii też znajdą dla siebie zajęcie w postaci tworzenia tras i testowania na nich samochodów.

Wydaje mi się, że już teraz dałoby się zrobić tablice z najlepszymi czasami przejazdu i nazwami użytkowników. A jeśli to jeszcze niemożliwe, na pewno będzie w przyszłości.


Link do wpisu w BlueSky >>>
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-09, 20:07   

Ale mi ta ziemia przypomina hard blocki z SMB1. xD
-|@=@, -|@=@ ^ [~||@|>~,
=<_ ;@ :{##{^ =@&@,
=<_ _&{])> [|~_~|:@->
_ =~&;~-{ ^]}@&)@ [@|"_@.
@)~ =~#[ /{",
_ _{/:>@(@/> ^@)"_@ "@)@ ;{",
^ &_>~; ({}@);>~ #_[<|/<=@,
@_ ^ ({;"< #">@;~ />~#(@ )>(^>&<=@.
[...]

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-10, 02:50   

Doodoxing napisał/a:
Ale mi ta ziemia przypomina hard blocki z SMB1. xD


Jako ciekawostkę dodam, że kolor podłoża da się zmienić. :177:

Obecnie gra oferuje 4 mapy:
- Płaska (z edytowalnym podłożem oraz możliwością ustawienia poziomu wody)
- Zimowe góry otoczone oceanem
- Pustka kosmiczna
- Studio (ogromny pokój, w którym konstrukcje gracza wyglądają jak zestawy LEGO)

Screen od Adran na mapie Studio:


Screen od LOL DUDE na mapie Studio:
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-10, 04:18   

Fajne oświetlenie na tym pierwszym screenie :D
1254 7854 :D
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-10, 15:02   

Demo w ramach Steam Next Fest dobiega końca. Jak gra trafi w przyszłości do early access i będzie można grać, ile się chce, planuję zrobić miasto KenexOwO.

Więcej informacji: https://mruczek.wiki/KenexOwO_(Brickadia)
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-11, 14:12   

Fani ścigania z innymi znajdą dedykowane temu serwery. W przyszłości gra ma oferować znacznie bardziej rozbudowane boty i możliwe, że będzie można też pościgać się z AI.




Screeny od: Diabodian
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-13, 09:48   

Jak ktoś woli postrzelać, też znajdzie mapy i społeczności dla siebie. :49:


Screen od: F1sh
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-03-13, 17:26   

Dzięki dostępnym różnorodnym animacjom postaci nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać grę do robienia filmów. Wraz z rozwojem botów być może będzie to możliwe nawet w pojedynkę.

Przykładowy filmik na BlueSky >>>



  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-05-23, 15:13   

Gra będzie miała premierę 11 lipca. Z tej okazji udostępniono nowy trailer.

Zobacz trailer na YouTube >>>

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-06-01, 00:06   

Potwierdzono, że na premierę 11 lipca będzie można budować pływające łodzie.
Źródło

Mogą być nawet gigantyczne z zaawansowanymi systemami na pokładzie.
Źródło
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-06-01, 00:23   


Autor: Brickitect
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-06-01, 00:26   





Autor: Qroglumbie
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-06-01, 14:23   

Bearcadia napisał/a:
Surprisingly bouyancy wasn't as easy as turning something on. PhysX does not appear to have bouyancy support, so we wrote our own implementation from scratch that theoretically works the same as the one found in HL2.

Like the cars, our boats are fully physically simulated and literally float. In a video we're going to post later, you'll see that the drag applied by water means that you don't actually need an engine to propel a boat forward, as building and spinning a wheel with "fins" made from multiple grids in the water will generate physical push the same way a real paddle or river boat would work.

But an engine with water force enabled gives you direct control over forces applied to your boat in the water with WASD and is the easiest way.


:135:
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-06-08, 02:10   



Autor: Brickitect
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-06-08, 02:15   

Pod wpływem trybu gry Traffic Rush przygotowanym przez gracza Fish, przypomniała mi się analogiczna konkurencja z Mad Tracks. Ciekawe, ile fajnych rzeczy z Mad Tracks uda się powtórzyć. Mnie by szczególnie ucieszyła rekonstrukcja zabawy z Beastie balls.

:2: :2: :2:
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2025-06-16, 00:36   



Autor: Brickitect
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



KSC może umrzeć, ale pamięć po nim pozostanie na wieki!
Designed by UnholyTeam (v2.2-mod)
phpBB by Przemo (c) 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.306 sekundy. Zapytań do SQL: 6