"Rower przecie mosz. Rower treningowy. Rower jest to bardzo dobry." - Doodoxing
Możesz nabić dziennie max. 15 tematów i dowolną liczbę postów
Bezpieczne forum do spamowania - nabijaj posty, zareklamuj swoją stronę, dołącz do społeczności.
- - -
Uwaga!
Twoja przeglądarka nie obsługuje CSS Grid
Strona nie będzie się wyświetlać poprawnie :(
Wybierz inny styl na stronie głównej forum (pod listą forów)
lub zaktualizuj przeglądarkę (Firefox 52+, Chromium 57+, Opera 44+)
Ogłoszenie
Znacznej zmianie uległy zasady dotyczące nabijania! Więcej informacji w tym temacie.
Przesunięty przez: kenex
2023-08-16, 12:19
Autor
Wiadomość
  Wysłany: 2020-10-30, 23:34   [nt] Kenex Road Maker - koncepcja

Jak zapewne pamiętacie, jakiś czas temu znalazłem moda do Cities:Skylines, który wydawał się spełniać moje marzenia, ale ostatecznie okazał się niewypałem. Opisałem tamtą sytuację w temacie Zniszczone marzenia Kenexa.

Już od paru lat mam w głowie koncepcję, jak chciałbym, żeby wyglądało tworzenie dróg w city-builderze. Postanowiłem więc spróbować przelać swoje wyobrażenia w konkretną pracę, co okazało się znacznie większym wyzwaniem, niż mogłem się spodziewać. W głowie wygląda o wiele lepiej. xD Mam jednak nadzieję, że ogólna filozofia będzie zrozumiała.

Podobnie jak we wspomnianym modzie, chciałbym możliwość zarządzania i modyfikowania poszczególnych pasów jezdni, co obrazuje grafika poniżej. Jednak w przeciwieństwie do moda, który ma dziwaczny i nieintuicyjny panel, ja postanowiłem postawić na plastyczną obsługę myszką i klawiaturą.





Tryby budowy
Cała droga - działa jak standardowe Cities:Skylines. Buduje się i modyfikuje całe drogi ze wszystkimi pasami.
Zarządzanie pasami - traktuje każdy pas jezdni jako osobny element, podlegający niezależnym modyfikacjom.



Doklejanie pasów
Do dowolnego elementu drogi da się doklejać pasy, dzięki czemu możliwe jest intuicyjne tworzenie rozszerzeń i zwężeń drogi. Można dodawać pasy po zewnętrznej części drogi, ale także w środku. Przewiduję opcję dodawania więcej niż jednego pasa jednocześnie. Specjalne klawisze będą pozwalały zwiększyć i zmniejszyć liczbę pasów do dodania.



Gra obszarowo rozpoznaje, w którym miejscu gracz chce dodać pas/pasy.

W poniższym przykładzie:
A - pas zewnętrzny na lewo od 1
B - pas wewnętrzny między 1 i 2
itd...





Rozdzielanie drogi
Drogę można łatwo rozdzielać, co umożliwia intuicyjne tworzenie rozwidleń. Wystarczy włączyć tryb zarządzania poszczególnymi pasami i zaznaczyć pasy do rozwidlenia, a następnie przeciągnąć dalej myszką.

W poniższym przykładzie gracz pociągając myszką w dół, utworzy rozwidlenie obejmujące pasy 3 i 4.




Rodzaje pasów
Zwykły pas jezdni
Buspas
Pas do parkowania równoległy
Pas do parkowania 90 stopni
Ścieżka rowerowa
Chodnik
Pas zieleni
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2020-10-30, 23:46   

Całkiem ciekawa koncepcja. Chciałbym, by Colossal Order wprowadził twój pomysł w życie i żeby dodał go do gry. :123:

Ciekawi mnie jeszcze jak w twoim przypadku wygląda interfejs. xD
-|@=@, -|@=@ ^ [~||@|>~,
=<_ ;@ :{##{^ =@&@,
=<_ _&{])> [|~_~|:@->
_ =~&;~-{ ^]}@&)@ [@|"_@.
@)~ =~#[ /{",
_ _{/:>@(@/> ^@)"_@ "@)@ ;{",
^ &_>~; ({}@);>~ #_[<|/<=@,
@_ ^ ({;"< #">@;~ />~#(@ )>(^>&<=@.
[...]
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2020-10-30, 23:56   

Dzięki. :123:

Co do interfejsu - jeszcze się nad tym zastanawiam. Nie tak łatwo to wykombinować, żeby było intuicyjne.
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



KSC może umrzeć, ale pamięć po nim pozostanie na wieki!
Designed by UnholyTeam (v2.2-mod)
phpBB by Przemo (c) 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.069 sekundy. Zapytań do SQL: 11