"Zaznaczam, że moje stare posty nie oddają mojego aktualnego poziomu inteligencji!" - kenex
Możesz nabić dziennie max. 15 tematów i dowolną liczbę postów
Bezpieczne forum do spamowania - nabijaj posty, zareklamuj swoją stronę, dołącz do społeczności.
- - -
Uwaga!
Twoja przeglądarka nie obsługuje CSS Grid
Strona nie będzie się wyświetlać poprawnie :(
Wybierz inny styl na stronie głównej forum (pod listą forów)
lub zaktualizuj przeglądarkę (Firefox 52+, Chromium 57+, Opera 44+)
Ogłoszenie
Znacznej zmianie uległy zasady dotyczące nabijania! Więcej informacji w tym temacie.
Autor
Wiadomość
Wysłany: 2023-10-26, 18:13   [nt] Narzekamy na Cities Skylines 2 merytorycznie

W tym temacie narzekamy na Cities: Skylines 2 merytorycznie. Piszemy, co nam się nie podoba itp. :5:
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:14   

Na chwilę obecną jest mało budynków, przez co osiedla łatwo stają się rażąco powtarzalne. :91:



Źródło
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:17   

Autorzy podjęli bardzo dziwną decyzję, że mieszkańców podatkuje się w oparciu o poziom wykształcenia. :25:

Znacznie sensowniejsze byłoby podatkowanie wedle bogactwa i wedle rodzaju zabudowy (wielu graczy chciałoby mocniej opodatkować domy jednorodzinne).



Źródło
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:24   

Z powodu tragicznej optymalizacji ludzie nawet z potężnymi maszynami mogą być zmuszeni mocno obniżyć jakość grafiki. A na najniższych ustawieniach gra wygląda tak. xD



Źródło
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:27   

Wróciły stare problemy z AI pojazdów. :5:

Przykład
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:30   

Samochody zimą jeżdżą z zaśnieżoną szybą.



Źródło
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:36   

Modele mieszkańców są strasznie creepy. Zwłaszcza dzieci. :242:



Źródło
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:46   

Budując rzeczy przy nie-prostych drogach jest brzydko. :5:



Źródło
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-26, 18:56   

W grze nie ma rowerów i nie wiadomo nawet, kiedy zostaną dodane. :31: :31: :31:



Bez rowerów jednak ciężko zaprojektować miasto, które nie będzie samochodocentryczne. :78:
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-27, 17:42   

W grze autozapis jest domyślnie wyłączony, o czym niejedna osoba boleśnie się przekonuje, gdy gra wywali do pulpitu. Mało kto się spodziewa, że taka opcja nie jest na start włączona. Jeden błąd gry i miasto utracone. :218:
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-28, 23:47   

"Progi zwalniające" to jedynie polityka powodująca wolniejszą jazdę samochodów. Progi nie są w żaden sposób widoczne w grze. :69:
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-28, 23:51   

Podobnie jak jedynka, także tutaj gra kiepsko komunikuje, co jest nie tak. Autorzy znowu uparli się na odpowiednik Twittera / X, gdzie wiadomości ważne są wymieszane z żenującymi zapychaczami o pogodzie. Przez to szybko zaczyna się ignorować kolejne powiadomienia i łatwo przegapić rzecz istotną. :39:

  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-29, 01:44   

Spoko mechanika rozwidleń i pasów rozbiegowych działa tylko na autostradach. W drogach miejskich ciężko uniknąć budowania prostej siatki ulic. Chciałem zrobić tak, że 2 pasy drogi biegną nad skrzyżowaniem, a 2 kolejne się w nim łączą, ale okazało się to zbyt wielkim wyzwaniem. Poddałem się. xD
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-29, 01:44   

Dużo mikrozarządzania, w przypadku którego nie widzę opcji, by to przyspieszyć. Przykładowo cenę biletu ustawia się osobno dla każdej linii autobusowej i nie znalazłem niczego w stylu globalnej ceny. To że można mikrozarządzać, to spoko. Ale że trzeba? @_@

Znacznie bardziej wolałbym, żeby ceny biletów ustawiało się w zależności od dzielnicy. Odpowiednik stref z prawdziwego życia, międży którymi ceny mogą się różnić.

  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-29, 01:45   

Brakuje jakiegoś systemu asysty, który pomógłby podejmować decyzje oraz analizować dane. Przykładowo gdy jakaś linia autobusowa nie cieszy się popularnością, muszę zgadywać, co się dzieje. Jest mało danych, a często trzeba decydować ręcznie. D:
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-29, 01:46   

System dodawania rzeczy na drogi (np. zieleń) jest męczący. Już chyba wolałem jak w jedynce, gdzie różne konfiguracje to były różne assety. Wybierało się odpowiedni i było git. A tutaj trzeba stawiać ulice i potem ręcznie dodawać trawę, drzewka. itp.



EDIT 09-09-2024: Ten problem można rozwiązać za pomocą moda Anarchy. Dzięki niemu pojawia się dodatkowy panel, by od razu włączyć trawę, drzewa itp. podczas stawiania.
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-29, 18:46   

Przyłączam się do ludzi narzekających, że w Cities Skylines 2 budowanie pod ziemią to istna męka. Jeśli chce się zrobić rury ręcznie, a nie poprzez drogę z wbudowanymi rurami, połączenie rury i budynku może stać się po prostu niemożliwe. Czasem nie idzie utrafić.

EDIT 09-09-2024: Obecnie już łatwiej trafić.
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-29, 18:47   

Znak "stop" dodaje się na całe skrzyżowanie. Wszystkie drogi wtedy dostają ten znak. Ale cringe. Nici z drogi z pierwszeństwem oraz podporządkowanej. :252:



EDIT 09-09-2024: Ten kuriozalny problem można rozwiązać za pomocą moda Traffic.
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-31, 20:13   

Obecnie jak chce się zrobić ulicę bez samochodów, jest dostępna jedynie jedna wersja, która jest bardzo szeroka. Może nada się do ruchliwego centrum, ale kompletnie nie pasuje do mniejszych osiedli. :5:

  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-31, 20:16   

Jednym z powodów kiepskiej optymalizacji są modele z absurdalną liczbą poligonów.





Więcej informacji
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-31, 20:41   

Znowu jest problem, że gra beznadziejnie zarządza, kiedy wypuszcza pojazdy, przez co tłoczą się jeden za drugim i większość jeździ pusta. :69:



Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2023-10-31, 20:53   

U detalistów gra może powodować wiele frustracji. Przykładowo tak wygląda przecięcie ścieżki i deptaka.

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-04-24, 23:17   

To, co się ostatnio wyprawia z tą grą, to jeden wielki żart.

Najpierw wydali DLC Beach Properties, którego zawartość osiągnęła taki poziom żenady, że zajął zaszczytną pozycję najgorzej ocenianego produktu na Steam.

Autorzy w ramach przeprosin postanowili dać assety za darmo. Ale nie przerobili po prostu DLC na darmowe. W końcu chcieli pozbyć się paskudnych recenzji. Wszystko więc miało się znaleźć w podstawowej wersji gry. Niestety usunęli ze Steama DLC, zanim wszystko było gotowe (upsi pupsi). Osoby, które - mimo wszystko - kupiły to okropne DLC, nie mogą teraz grać na swoich miastach. Przewidywany czas rozwiązania problemu to 2-3 tygodnie. xD



Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-05-10, 16:11   

Jedna rzecz mi się nie podoba. Grafika absolutnie taka sama jak w starym Cities Skylines, a różnica jest taka o ile stare C:S u mnie ruszy to na C:S2 nie ma co liczyć. xD
-|@=@, -|@=@ ^ [~||@|>~,
=<_ ;@ :{##{^ =@&@,
=<_ _&{])> [|~_~|:@->
_ =~&;~-{ ^]}@&)@ [@|"_@.
@)~ =~#[ /{",
_ _{/:>@(@/> ^@)"_@ "@)@ ;{",
^ &_>~; ({}@);>~ #_[<|/<=@,
@_ ^ ({;"< #">@;~ />~#(@ )>(^>&<=@.
[...]
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-09-01, 13:39   

Przy ok. 50'000 mieszkańców gra zmienia się na moim kompie w pokaz slajdów. Na niskich ustawieniach grafiki.

Płyta główna: MPG Z390 GAMING EDGE AC
Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER, Intel UHD Graphics 630
Procesor: Intel Core i7-9700K
Pamięć RAM: 16 GB (DIMM DDR4, 3000 MHz)
Dysk: 1000 GB (SSD SATA), 250 GB (SSD PCIe)
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-09-01, 20:14   

Masz za stary procesor i to pewnie dlatego ci zacina. :F

A jeśli to nie to to sprawdź czy ci nie przełączyło na te Intel UHD Graphics. :|
-|@=@, -|@=@ ^ [~||@|>~,
=<_ ;@ :{##{^ =@&@,
=<_ _&{])> [|~_~|:@->
_ =~&;~-{ ^]}@&)@ [@|"_@.
@)~ =~#[ /{",
_ _{/:>@(@/> ^@)"_@ "@)@ ;{",
^ &_>~; ({}@);>~ #_[<|/<=@,
@_ ^ ({;"< #">@;~ />~#(@ )>(^>&<=@.
[...]
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-09-03, 17:28   

Tramwaje byłyby fajnym środkiem transportu w mieście anty-samochodowym. Nie stoją w korkach, mogą przewozić dużo osób i da się zrobić ulicę z torami tramwajowymi, ale bez samochodów. Niestety urzeczywistnienie tej wizji jest niemożliwe w Cities Skylines 2.

Postanowiłem za pomocą Road Builder zrobić ulicę z osobnym pasem na samochody i osobnym na tramwaje.

Przy przystanku na torach niepołożonych na pasie jezdni zawsze robią się skrzyżowania pozwalające tramwajom jechać pod prąd. Gdyby to była wyłącznie kwestia wizualna, to pół biedy, ale tramwaje z tej możliwości ochoczo korzystają, przez co notorycznie się wzajemnie blokują!



Miałem nadzieję, że uda się to poprawić ręcznie za pomocą moda Traffic, ale nie da się edytować zepsutych w ten sposób elementów.



Jakby co, przejścia dla pieszych dodałem w przykładzie, ale usunięcie ich nie pomaga. Nieważne, jaki typ skrzyżowania czy jego brak, zawsze zrobi się to guano.

EDIT. Na forum Paradoxu znalazłem całe wątki poświęcone licznym problemom z tramwajami:
1. https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/trams-keep-reversing-and-disappearing.1607023/
2. https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/elevated-trams-keep-changing-lanes-without-reason.1622566/
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-09-04, 13:56   

Żeby bazowany mod Road Builder znacząco zwiększył swoje możliwości, musimy czekać, aż CO doda w końcu asset editor. Niestety czekamy i czekamy...

Road Builder napisał/a:
While Road Builder for C:S II does not have the customization capabilities of its C:S I predecessor, this mod is built to support custom lanes once the asset editor arrives. This in turn will create endless possibilities and styles for your modular roads. This includes different sizes, textures, and functionalities…


EDIT 10-09-2024: Wątek na forum Paradoxu, gdzie ludzie się niecierpliwią jak ja, znajdziecie tutaj.
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-09-04, 23:27   

Znalazłem na forum Paradoxu ciekawy post.

Link do oryginalnej wiadomości >>>

gzckrg napisał/a:
I agree with OP in general. I also purchased UE and I am very pessimistic. But my concerns are not mainly about the bugs or if the game will be shelved due to some reason as suggested by some people in the posts.

My main concern is that the game is BORING! and I don't think it will change. Because the game designer wanted to give us a 'very realistic' city builder.

Usually, trying to achieve realism in game is a trap because most of the time, you cannot build something very real. But you still force it so you end up something broken, uncanny and/or very boring. A bit unrealistic but still fun is easier to achieve.

For the 'realism' of the construction aspect of the game, I can say that the only mentionable 'fun' thing (that is also different or improved from CS1) is building roundabouts. I can talk about more details on this but it's not the main point I'd like to say here.

For the 'realism' of the graphics, they tried to do something that looks more real (than CS1) for the buildings, people, cars etc, with the expense of taking the fun out of it. But they ended up delivering meh looking and very boring graphs. This problem also got magnified by the poor optimization during the game launch. Some examples:
- Night: Is there anyone who enjoys the night in the game? I cannot built anything or I cannot enjoy just looking at the city because I don't see anything. It's real, ok, but it's very boring. And as far as I know they still didn't fix or even address this. So when I was still playing the game, I turned the night off. And this is a very simple thing that they didn't care to implement, because, they care more about realism than fun.... Or their idea of fun is extremely different than mine :)
- Citizen Design: They all look awful and their animation is also awful. When you claim to have a 'realistic' city builder, then you should have proper looking citizens. They also don't match with the rest of the art style. They really look like an after-thought.
- Backyard of the houses or the farms... No comment.

For the 'realism' of the simulation aspect, again they tried to do something very realistic. As far as I understand, the game simulates every single citizen and then the rest is built around it. But they could never do that properly (in the realistic way) they wanted. And even if they did, it wouldn't be that fun. Because REAL LIFE IS NOT THAT FUN :). And this implementation results CPU problems when your population becomes bigger. So the game becomes slower and unplayable, and again 'kinda' real but very BORING.

For example, it would have been better if they do a bit higher level simulation like this:
- calculating how many people should do what and how long in one building. And then from there, assigning the tasks to random individuals in this building... This would still feel like a proper simulation but with much less CPU demand in bigger cities. See it's not exactly like real life, but you wouldn't know the difference anyway.

Same goes with the cars and citizens. They tried to make them too realistic with them breaking the rules, last minute lane changing etc. But when you check the game to see how cars actually behave, they start as very realistic, then they just stop acting real. They are in a deadlock, and they don't try to get out of that situation. Realism is only there to create problems, but not finding a solution.

Also, music and radio station is not up to CS1 quality. And it really bothers me. In CS1, the radio stations and the stupid commercials were really fun. In CS2, they are cringe and too repetitive. Of course this can easily be fixed, but I don't see that vision.

Ok this post is getting longer than I anticipated :) I can pinpoint so many other issues that gives me the reason why I think what I think. But I think in general, whoever did the 'game design', they did not do a good job (being generous here). And the whole game design needs a big change if this game will become something good at some point. And I don't think that will happen, because then it'll be a different game.

So I am sad :(

EDIT: I also have similar thoughts about the supply chain simulation. It's boring, it doesn't have any impactful gameplay effect.


I w sumie ja mam nieco podobne przemyślenia. Gra - przynajmniej deklaratywnie - symuluje pod maską mnóstwor rzeczy, których gracz i tak zbytnio nie widzi. Za to gra często nawala w tym, co się rzuca w oczy. Aby miasto wydawało się żywe, ważniejsze w sumie, by postacie wizualnie zachowywały się naturalnie i różnorodnie, niż żeby każda z osobna ogarniała obliczanie jakichś parametrów symulacji. Może bardziej heurystyczna i ogólnikowa symulacja byłaby - mimo wszystko - lepsza, jeżeli ceną za indywidualizm mieszkańców jest pokaz slajdów. Zwolniona moc obliczeniowa mogłaby pójść na to, by miasto wyglądało bardziej żywo.
  
Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Wysłany: 2024-09-04, 23:40   

Gdy za pomocą Road Builder robi się wąską uliczkę z chodnikami, strefy generują się dalej od drogi. :39:



Przez to między budynkiem i ulicą jest zawsze duża przerwa. :5:



Budynki zaczynają kompletnie przylegać do jezdni przy dodatkowym zwężeniu chodnika, ale wtedy robi się wizualny koszmar na skrzyżowaniach z szerszym chodnikiem. :54:

Żarty ze mnie: b (z umiarem)
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



KSC może umrzeć, ale pamięć po nim pozostanie na wieki!
Designed by UnholyTeam (v2.2-mod)
phpBB by Przemo (c) 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.242 sekundy. Zapytań do SQL: 10