Spam NIEnabijany - [nt] Jaramy się Cities: Skylines 2 merytorycznie
kenex - 2023-07-10, 19:02 Pamiętacie w jedynce absurdalną specjalizację rolniczą, gdzie spamowało się farmami i hodowlami, przez co dochodziło do korków traktorów? W dwójce na szczęście nie musimy użerać się z podobnymi absurdami. Pola uprawne są rozległe, czyli tak jak być powinno.
Podobnie działają inne strefy przemysłowe np. wydobywcze.
kenex - 2023-07-10, 19:12 Nieroztropną polityką możemy doprowadzić do sytuacji, gdy wielu mieszkańców nie będzie stać na miejsce do mieszkania - mogą wtedy wylądować na ulicy. Ważne będzie dbanie o zapewnianie rzeczy na każdą kieszeń.
kenex - 2023-07-10, 19:16 Dystans ma znaczenie. Biznes chce przyoszczędzić na transporcie, dlatego będzie preferować lokalizacje blisko źródeł zaopatrzenia i klientów. Mieszkańcy z kolei lubią mieć blisko do pracy, sklepu i miejsc relaksu.
kenex - 2023-07-10, 19:21 Za pomocą polityki podatkowej można wzmacniać lub osłabiać pewne zjawiska np. faworyzować daną gałąź przemysłu.
mruczek - 2023-07-14, 22:39 Czy ta fabryka produkuje tylko piloty?kenex - 2023-07-19, 01:21
mruczek napisał/a:
Czy ta fabryka produkuje tylko piloty?
Dowiemy się po premierze. kenex - 2023-07-19, 01:22 W grze będzie można dodać progi zwalniające na drogach, które zmniejszą hałas z ulicy oraz ryzyko wypadku.
kenex - 2023-07-19, 01:24 Mieszkańcy będą rozsądnie podejmować decyzję o dalszej edukacji, kierując się własnym interesem. Rozważą, czy bardziej opłaca im się iść od razu do pracy, czy na studia. Bardzo mnie to cieszy, bo w jedynce robili to bezmyślnie z automatu i jak potrzebowałem niewyedukowanej siły roboczej, to musiałem celowo robić dzielnice bez szkół. xD
Co ciekawe, w dwójce studenci będą mogli studia oblać.
kenex - 2023-07-19, 01:27 W mieście można dbać o ludzi mających mniej szczęścia w życiu, na przykład budując biuro opieki społecznej.
kenex - 2023-07-19, 01:28 Warunki pogodowe mają wpływ na to, jakie rozrywki wybiorą mieszkańcy. W słoneczne lato chętniej pójdą na zewnątrz, zaś jesienną ulewę będą woleli spędzić w środku.
kenex - 2023-07-19, 01:31 Mamy możliwość decydować o cenach usług publicznych.
kenex - 2023-07-19, 01:36 Jeśli brakuje nam wozów strażackich, nie musimy bezradnie patrzeć na ogień. Możemy zamówić usługi z zewnątrz. Musimy jednak pamiętać, że w takiej sytuacji dojazd na miejsce zdarzenia zajmie znacznie dłużej. Podobnie zamawiać z zewnątrz możemy liczne towary i usługi jak np. prąd, więzienia itp. Możemy też my swoje zasoby zaoferować na zewnątrz.
mruczek - 2023-07-20, 23:15
kenex napisał/a:
Mamy możliwość decydować o cenach usług publicznych.
Ooo, tymi suwakami bym sie nieźle bawił xDkenex - 2023-07-22, 01:33
mruczek napisał/a:
kenex napisał/a:
Mamy możliwość decydować o cenach usług publicznych.
Ooo, tymi suwakami bym sie nieźle bawił xD
Mam nadzieję, że gra pozwala zdecydować, czy budujesz państwo opiekuńcze z darmowymi usługami, ale wysokimi podatkami dla najbogatszych, czy może libertariańską utopię z niskimi podatkami, gdzie za wszystko musisz płacić z własnej kieszeni. mruczek - 2023-07-22, 13:28 kenex - 2023-07-25, 17:48 W grze będzie rozróżnienie na linie niskiego i wysokiego napięcia. Gdy linie niskiego napięcia schowane pod drogami mają za małą przepustowość, trzeba użyć wysokich. Dzięki temu będzie więcej sytuacji do sensownego umieszczania słupów wysokiego napięcia.
W jedynce wyglądały mniej realistycznie i jedyną ich funkcją było przesyłanie prądu tam, gdzie budynki są zbyt daleko od siebie. Przez to z czasem stawały się coraz rzadziej potrzebne i usuwało się je w celu zwiększenia miejsca na budynki.
kenex - 2023-08-03, 00:32 Znowu dałem się skusić jedynce z modami. I znowu tyle siedziałem nad problemami (jednego nie rozwiązałem), że zabrakło ochoty na samą grę. xD
Niech już szybciej wychodzi ta dwójka. Doodoxing - 2023-08-06, 21:16 Taa... Tylko co z tego jak na moim pececie to nie ruszy (mimo że mam już kartę graficzną, która i tak nie podoła).kenex - 2023-08-06, 21:25
Doodoxing napisał/a:
Taa... Tylko co z tego jak na moim pececie to nie ruszy (mimo że mam już kartę graficzną, która i tak nie podoła).
Przykro mi. :/Doodoxing - 2023-08-06, 23:27 Wymagania porównam do Cyberpunka, także.kenex - 2023-09-15, 22:39 Słupy napięcia można na bieżąco dodawać do ulic, co zostało pokazane na oficjalnym streamie.
Fragment od 1:06:21kenex - 2023-10-01, 00:06 Co prawda przesunięto premierę wersji konsolowej, ale wersja PC jest niezagrożona.
Premiera PC więc już za 23 dni. kenex - 2023-10-02, 19:44 mruczek - 2023-10-03, 20:49 Ploppable building :Dkenex - 2023-10-07, 23:23 kenex - 2023-10-11, 17:08
Post na Reddicie >>>kenex - 2023-10-17, 19:24 kenex - 2023-10-27, 17:47 Wygląda na to, że w grze występują zaćmienia słońca. :O
Źródłokenex - 2023-11-01, 00:02 Zaawansowana symulacja w grze sprawia, że pewne rzeczy trzeba planować rozsądnie, a głupie przyzwyczajenia z jedynki się mszczą. :-D
Jeśli wyznacza się w danym miejscu strefę handlową, nie wystarczy patrzeć na ogólny słupek zapotrzebowania, bo trzeba pomyśleć, czy ludziom będzie chciało się tam chodzić. Jeśli chętnych jest za mało, może pomóc dodanie ścieżek albo przystanków autobusowych. Im mniej czasu i wysiłku wymaga dotarcie na miejsce, tym więcej chętnych. Podobnie, jeśli mało osób korzysta z komunikacji miejskiej, może pomóc rozsądniejsze umieszczenie przystanków autobusowych oraz dorobienie ścieżek, dzięki którym droga do przystanku z osiedli się skróci.
Podoba mi się też, że gra uwzględnia błędne koło samochodozy. Im więcej miejsc parkingowych robimy i im więcej przestrzeni dajemy samochodom, tym korzystanie z nich staje się bardziej komfortowe, więc ludzie rezygnują z nóg oraz komunikacji miejskiej. Samochodów na drogach jest coraz więcej i więcej. Na pierwszym zapisie grałem dość prosamochodowo (szerokie jezdnie, masa parkingów) i część ulic zaczynała mi się korkować. Na drugim zapisie działam antysamochodowo (drastyczne ograniczenie parkowania, wąskie ulice, spam ścieżkami oraz autobusami) i przy podobnej populacji nawet w godzinach szczytu jest bardzo spokojnie.
Jak do gry dodadzą jeszcze rowery, urbanistyka będzie przekozacka.