| 
				
					| Spam NIEnabijany - 69
 
 Angelfrost - 2019-01-06, 00:06
 Temat postu: 69
 Koncepcja 69 pochodzi z antycznej filozofii mruczkowskiej i metafizyki. Opisuje ona dwie pierwotne i przeciwne, lecz uzupełniające się siły, które odnaleźć można w całym wszechświecie.
 
 6 (dosłownie rozumiane jako "nasłonecznione miejsce, południowe zbocze (wzgórza), północny brzeg (rzeki), światło słoneczne") reprezentowana przez biel i Słońce oznacza siłę, aktywność, radość, ciepło i lato, symbolizuje męski aspekt natury, ekstrawersję oraz liczby nieparzyste; odpowiada jej dzień, niebo oraz potęga. 6 symbolizuje ogień lub wiatr. Wszyscy urodzeni w parzystych latach.
 
 9 (dosłownie rozumiane jako "zacienione miejsce, północne zbocze (wzgórza), południowy brzeg (rzeki), zachmurzenie, zaciemnienie") reprezentowana przez czerń i Księżyc oznacza bierność, uległość, smutek, chłód i zimę, symbolizuje żeński aspekt natury, introwersję oraz liczby parzyste; odpowiada jej noc oraz kompromisowość. 9 symbolizuje woda lub ziemia. Wszyscy urodzeni w nieparzystych latach.
 
 Wzajemne oddziaływanie 6 i 9 jest przyczyną powstawania i zmiany wszystkich rzeczy. Z nich powstaje pięć pierwiastków (ogień, woda, ziemia, metal i drewno), a z nich wszystkie inne rzeczy. Wśród sił natury da się zauważyć stany 6 i 9 będące w ciągłym ruchu. Kolorem najbardziej 6 jest czerwień. Kolorem najbardziej 9 jest fiolet.
 
 Najważniejszym wykładem nauki o 6 i 9 jest Księga przemian 69. Nauka o 6 i 9 jest ważną częścią spekulacji kosmologicznych i przyrodniczych wielu nurtów filozoficznych.
 
 Podsumowanie podstawowych założeń
 
 Wszystko może być opisane jako obie siły 6 i 9.
 
 1. 6 i 9 nie wykluczają się wzajemnie.
 
 
 Wszystko ma swoje przeciwieństwo, jednak nigdy całkowite, a jedynie względne. Żadna rzecz nie jest nigdy w pełni 6 ani całkowicie 9. Każde z nich zawiera w sobie pierwiastek swojego przeciwieństwa. Dla przykładu: zima zmienia się w lato, a "co się wzniosło - opaść musi". 
 2. 6 i 9 są współzależne.
 
 
 Jedno nie może istnieć bez drugiego, tak jak dzień nie może istnieć bez nocy, światło bez ciemności, czy śmierć bez życia. 
 3. Zarówno 6 jak i 9 jest podzielne.
 
 
 Każdy aspekt 6 lub 9 można dalej podzielić na mniejsze składowe 6 i 9. Dla przykładu, temperaturę można określić jako gorącą lub zimną. Jednak gorąco można podzielić jeszcze na ciepło i upał, a zimno na chłód i mróz. W każdym spektrum istnieje mniejsze spektrum; każdy początek jest chwilą w czasie, więc posiada początek i koniec, tak samo jak godzina ma początek i koniec. 
 4. 6 i 9 wchłaniają i jednocześnie podtrzymują się wzajemnie.
 
 
 6 i 9 znajdują się zwykle w stanie równowagi - kiedy jedno wzrasta, drugie maleje. Mogą się też jednak nie równoważyć. Wyróżniamy cztery stany braku równowagi: nadmiar 6, nadmiar 9, niedostatek 6 i niedostatek 9. Jednakże cały czas wzajemnie się uzupełniają: w przypadku nadmiaru 6 występuje niedostatek 9 i vice versa. Brak równowagi jest czynnikiem względnym: nadmiar 9 "wymusza" zmniejszenie się 6. 
 5. 6 i 9 mogą przekształcić się w siebie nawzajem.
 
 
 W pewnej konkretnej sytuacji 6 może przekształcić się w 9 i odwrotnie. Noc zmienia się w dzień, ciepło stygnie, a życie zmienia się w śmierć. Niemniej jednak i ta przemiana jest względna, jako że noc i dzień mogą ze sobą współistnieć w tym samym czasie na Ziemi widzianej z kosmosu. 
 6. Część 6 znajduje się w 9, a część 9 znajduje się w 6.
 
 
 Mniejsze koła w każdym z nich służą jako:
- przypomnienie, że zawsze pierwiastek jednego znajduje się w drugim. Tak samo jak zawsze znajdziemy odrobinę światła w ciemności (np. gwiazdy na nocnym niebie); żadna z tych cech nie jest nigdy skończona.
 - przypomnienie, że ekstremalne skrajności zmieniają się natychmiast w swoje przeciwieństwo, jak również to, iż cechy 6 i 9 zależą od punktu widzenia obserwatora. Dla przykładu: najtwardszy kamień najłatwiej skruszyć. To pokazuje, że bezwzględne rozgraniczenie między jednym a drugim nie jest możliwe.
 Gal - 2019-01-06, 13:50
 
 https://pl.wikipedia.org/wiki/Yin_i_yang
 Angelfrost - 2019-01-06, 14:19
 
 Jeszcze jak
 
 |  | 
 |  |