kenex - 2025-03-07, 16:21 W grze poprzez przeciąganie możemy zarówno zmienić rozmiar klocka, jak i spamować klockami. Przełączamy to za pomocą klawisza (domyślnie: J).
Warto zwrócić uwagę, że przy spamie klockami można kółkiem myszy zmienić odstęp między nimi.kenex - 2025-03-07, 16:24 Dzięki narzędziu zaznaczania możemy łatwo skopiować fragment mapy i wielokrotnie wkleić poprzez rozciąganie.
Tutaj również działa ustalanie odstępu poprzez kółko myszy. Idealne do umieszczania latarni ulicznych.kenex - 2025-03-07, 16:28 Do interaktywnych elementów można dodawać tooltipy.
kenex - 2025-03-07, 22:16 Dzięki mikroblokom i różnorodnym kształtom można zrobić bardzo szczegółowe projekty.
Screen od: Trect
Screen od: Cybo
Oficjalny screen ze Steamkenex - 2025-03-07, 22:26 Gra jest porządnie zoptymalizowana i świetnie radzi sobie z projektami zawierającymi setki milionów klocków. W dodatku potrafi sprawnie skopiować i wkleić obszary zawierające miliony klocków.
Screeny od: Parragonkenex - 2025-03-07, 22:41 Fizyka w grze jest niesamowita i ogarnia płynnie niestworzone rzeczy.
Szalony eksperyment z fizyką gry: YouTubekenex - 2025-03-07, 23:20 Coś poszło nie tak? W każdej chwili można użyć opcji cofnij (Ctrl + Z) oraz przywróć (Ctrl + Y). kenex - 2025-03-07, 23:35 Ciężko wymierzyć? Przełącz się na tryb precyzyjny, w którym możesz się swobodnie przemieszczać, a położenie obiektu zmieniasz klawiszami.
kenex - 2025-03-07, 23:46 Gra pozwala tworzyć imponujące, zautomatyzowane rzeczy.
kenex - 2025-03-09, 00:50 Można dzielić się nie tylko całymi światami, ale też poszczególnymi obiektami. Obecnie trzeba sobie przesyłać pliki, ale w przyszłości gra ma oferować wbudowaną galerię dzieł społeczności. Zapewne znajdziemy tam wiele ozdobników, pojazdów, budynków, mechanizmów i czego tylko dusza zapragnie.
Zgaduję, że ktoś pokusi się nawet o paczkę polskich znaków drogowych oraz assetów ulic.
Przykładowa prezentacja gotowca z oficjalnego serwera Discord:
kenex - 2025-03-09, 13:52 Dzięki ładnej wodzie oraz zróżnicowanym opcjom pogodowym można tworzyć malownicze scenerie z klimatem.
Screeny od: HisDarkestFear
Screeny od: space🌌DOTexe🍫kenex - 2025-03-09, 13:56 Nie mogło zabraknąć projektów społeczności dotyczących linii elektrycznych. :-D
Screen od: masterminer176kenex - 2025-03-09, 14:54 Fani Trackmanii też znajdą dla siebie zajęcie w postaci tworzenia tras i testowania na nich samochodów.
Wydaje mi się, że już teraz dałoby się zrobić tablice z najlepszymi czasami przejazdu i nazwami użytkowników. A jeśli to jeszcze niemożliwe, na pewno będzie w przyszłości.
Link do wpisu w BlueSky >>>Doodoxing - 2025-03-09, 20:07 Ale mi ta ziemia przypomina hard blocki z SMB1. xDkenex - 2025-03-10, 02:50
Doodoxing napisał/a:
Ale mi ta ziemia przypomina hard blocki z SMB1. xD
Jako ciekawostkę dodam, że kolor podłoża da się zmienić.
Obecnie gra oferuje 4 mapy:
- Płaska (z edytowalnym podłożem oraz możliwością ustawienia poziomu wody)
- Zimowe góry otoczone oceanem
- Pustka kosmiczna
- Studio (ogromny pokój, w którym konstrukcje gracza wyglądają jak zestawy LEGO)
Screen od Adran na mapie Studio:
Screen od LOL DUDE na mapie Studio:
mruczek - 2025-03-10, 04:18 Fajne oświetlenie na tym pierwszym screenie :Dkenex - 2025-03-10, 15:02 Demo w ramach Steam Next Fest dobiega końca. Jak gra trafi w przyszłości do early access i będzie można grać, ile się chce, planuję zrobić miasto KenexOwO.
Więcej informacji: https://mruczek.wiki/KenexOwO_(Brickadia)kenex - 2025-03-11, 14:12 Fani ścigania z innymi znajdą dedykowane temu serwery. W przyszłości gra ma oferować znacznie bardziej rozbudowane boty i możliwe, że będzie można też pościgać się z AI.
Screeny od: Diabodiankenex - 2025-03-13, 09:48 Jak ktoś woli postrzelać, też znajdzie mapy i społeczności dla siebie.
Screen od: F1shkenex - 2025-03-13, 17:26 Dzięki dostępnym różnorodnym animacjom postaci nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać grę do robienia filmów. Wraz z rozwojem botów być może będzie to możliwe nawet w pojedynkę.
kenex - 2025-06-01, 00:06 Potwierdzono, że na premierę 11 lipca będzie można budować pływające łodzie.
Źródło
Mogą być nawet gigantyczne z zaawansowanymi systemami na pokładzie.
Źródłokenex - 2025-06-01, 00:23
Autor: Brickitectkenex - 2025-06-01, 00:26
Autor: Qroglumbiekenex - 2025-06-01, 14:23
Bearcadia napisał/a:
Surprisingly bouyancy wasn't as easy as turning something on. PhysX does not appear to have bouyancy support, so we wrote our own implementation from scratch that theoretically works the same as the one found in HL2.
Like the cars, our boats are fully physically simulated and literally float. In a video we're going to post later, you'll see that the drag applied by water means that you don't actually need an engine to propel a boat forward, as building and spinning a wheel with "fins" made from multiple grids in the water will generate physical push the same way a real paddle or river boat would work.
But an engine with water force enabled gives you direct control over forces applied to your boat in the water with WASD and is the easiest way.
kenex - 2025-06-08, 02:10
Autor: Brickitectkenex - 2025-06-08, 02:15 Pod wpływem trybu gry Traffic Rush przygotowanym przez gracza Fish, przypomniała mi się analogiczna konkurencja z Mad Tracks. Ciekawe, ile fajnych rzeczy z Mad Tracks uda się powtórzyć. Mnie by szczególnie ucieszyła rekonstrukcja zabawy z Beastie balls.