Spam NIEnabijany - [nt] Jaramy się Cities: Skylines 2 merytorycznie
kenex - 2023-06-20, 19:26 Temat postu: [nt] Jaramy się Cities: Skylines 2 merytorycznieW tym temacie jaramy się Cities: Skylines 2 merytorycznie. Piszemy, co nam się podoba itp.
EDIT: Zwróć uwagę, że wiele postów komentuje zapowiedzi gry, bo powstało przed premierą.kenex - 2023-06-20, 19:29 Dzięki narzędziu cut-and-fill można bardzo łatwo zrobić coś takiego. Dla mnie rewelacja. Lubię budować drogi na górzystym terenie i w jedynce zrobienie tego estetycznie to mordęga. Nawet z modami.
No i te słupy wysokiego napięcia w tle. 😍kenex - 2023-06-20, 20:20 W dwójce można paroma kliknięciami zrobić spoko zjazdy i wjazdy na autostradę z pasem rozbiegowym. W jedynce coś takiego wymaga kilku modów i sporej cierpliwości do ręcznej zabawy.
kenex - 2023-06-20, 21:13 Mało kto zwrócił na to uwagę, ale w dwójce latarnie są opcjonalnym dodatkiem do jezdni. Strasznie mnie to cieszy. W jedynce niemal wszystkie drogi miały latarnie, co czasem głupio wyglądało. W realu autostrady z dala od skrzyżowań i miast zwykle nie są oświetlone. Ja musiałem aż ręcznie w edytorze porobić sobie warianty autostrad bez latarni. xD
kenex - 2023-06-20, 21:55 W dwójce można jednym kliknięciem zrobić rondo, wliczając kawaii osiedlowe rondka. W jedynce małe ronda to masakra.
kenex - 2023-06-20, 22:05 Każdy samochód musi mieć gdzie zaparkować, a gra oferuje budowanie parkingów. To znacznie zwiększa realizm miast skupiających się na samochodach. W jedynce występowały tzw. kieszonkowe samochody (pocket cars), że jak nie było gdzie zaparkować, mieszkaniec chował pojazd do kieszeni i dalej szedł pieszo.
kenex - 2023-06-20, 22:31 W dwójce można robić spoko kładki wyłącznie dla pieszych. W jedynce wychodziły nieporównywalnie brzydziej. xD
Warto też zwrócić uwagę, że ściany dźwiękochłonne znajdują się wyłącznie po zewnętrznej części autostrady. W jedynce znajdowały się także po wewnętrznej stronie.
kenex - 2023-06-20, 22:48 W jedynce wkurzało mnie ręczne spamowanie rurami. Bardzo się cieszę, że w dwójce zostały scalone z drogami.
kenex - 2023-06-20, 23:00 W dwójce budynki wydają się mieć sensowniejszą skalę.
kenex - 2023-06-21, 00:47 W dwójce buspasy i linie tramwajowe nie są na sztywno przypisane do aseetu, tylko nakłada się je na już istniejące drogi wedle uznania. Podobnie działają pasy zieleni.
Doodoxing - 2023-06-21, 05:56 Nie jaram się, bo mój pecet i tak tego nie ogarnie. xDkenex - 2023-06-21, 12:18
Doodoxing napisał/a:
Nie jaram się, bo mój pecet i tak tego nie ogarnie. xD
Doodoxing - 2023-06-22, 19:46 Normalka. Dycha na karku a do tego brak karty graficznej.kenex - 2023-06-24, 21:49 W grze znajdzie się opcja ustawienia opłat za parkowanie, a mieszkańcy będą podejmować decyzje kierując się też względami ekonomicznymi. Więc będzie można opłatami skłaniać ludzi, by podróżowali czym innym niż samochodami. mruczek - 2023-06-24, 23:50 Uuuuu :DDoodoxing - 2023-06-25, 11:34 No i super. Ja bym z tego skorzystał. :)))kenex - 2023-06-29, 00:11 W trakcie rozwoju miasta będzie można dodawać nowe wylotówki za kraniec mapy. Bardzo brakowało mi tego w jedynce, gdzie wylotówki były narzucone od początku i nie do zmiany.
kenex - 2023-06-29, 00:15 Gdy kierowca straci panowanie nad samochodem, załączy się prosta fizyka kolizji. Im bardziej wybaczającą infrastrukturę wybudujemy, tym mniejsze szkody wywołają podobne zdarzenia. W dodatku skutki wypadku pozostaną tak długo, aż nie usuną ich służby. Inne samochody będą na to odpowiednio reagować, próbując wyminąć miejsce zdarzenia albo zawrócić.
kenex - 2023-06-29, 00:18 Mieszkańcy wybierając samochód kierują się też dostępnością miejsc parkingowych, oraz jak wiele będą musieli przejść od parkingu do celu. Można tę wiedzę wykorzystać, by zniechęcić ich do samochodu.
kenex - 2023-06-29, 00:42 Pamiętacie problem w jedynce, gdy jeden pas jezdni potrafił się zakorkować, a trzy pozostałe stać zupełnie puste? W dwójce używanie pasów przez pojazdy zostało znacznie usprawnione i podobnych sytuacji mamy uniknąć.
kenex - 2023-06-29, 00:44 W dwójce poszczególni kierowcy będą się od siebie różnić stylem jazdy. Jedni będą prowadzić bezpiecznie, podczas gdy inni nieustannie wykonywać ryzykowne manewry.
kenex - 2023-06-29, 01:23 Natężenie ruchu jest uzależnione od pory dnia, dlatego trzeba będzie się zmierzyć z godzinami szczytu. 💪
kenex - 2023-06-29, 16:18 Na tym screenie widać, że samochody nie używają pasów jezdni jak od linijki, tylko naturalnie są czasem bliżej jednej krawędzi, czasem drugiej.
kenex - 2023-07-03, 22:47 W dwójce mamy większą kontrolę nad poszczególnymi liniami transportu publicznego. Możemy dostosować liczbę i typ pojazdów, o jakich porach dnia funkcjonują itp. To z pewnością umożliwi lepsze balansowanie środkami transportowymi.
kenex - 2023-07-03, 22:50 W dwójce można kontrolować przebieg linii nie tylko poprzez położenie przystanków, ale też poprzez dodatkowe punkty.
Możemy np. zdecydować, by autobusy omijały ruchliwe skrzyżowanie, bez stawiania dodatkowego przystanku na siłę.
mruczek - 2023-07-07, 23:13 Ale fajne, zrobiłbym żeby droga do przystanku oddalonego o kilometr miała 100 kilometrówkenex - 2023-07-09, 01:07 Odblokowywanie budynków wygląda na znacznie ciekawsze niż w jedynce.