To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Kenex Spam Center
Bezpieczne forum do spamowania

Spam NIEnabijany - [nt] Jaramy się Cities: Skylines 2 merytorycznie

kenex - 2023-06-20, 19:26
Temat postu: [nt] Jaramy się Cities: Skylines 2 merytorycznie
W tym temacie jaramy się Cities: Skylines 2 merytorycznie. Piszemy, co nam się podoba itp. :123:

EDIT: Zwróć uwagę, że wiele postów komentuje zapowiedzi gry, bo powstało przed premierą.

kenex - 2023-06-20, 19:29

Dzięki narzędziu cut-and-fill można bardzo łatwo zrobić coś takiego. Dla mnie rewelacja. Lubię budować drogi na górzystym terenie i w jedynce zrobienie tego estetycznie to mordęga. Nawet z modami.



No i te słupy wysokiego napięcia w tle. 😍

kenex - 2023-06-20, 20:20

W dwójce można paroma kliknięciami zrobić spoko zjazdy i wjazdy na autostradę z pasem rozbiegowym. W jedynce coś takiego wymaga kilku modów i sporej cierpliwości do ręcznej zabawy.


kenex - 2023-06-20, 21:13

Mało kto zwrócił na to uwagę, ale w dwójce latarnie są opcjonalnym dodatkiem do jezdni. Strasznie mnie to cieszy. W jedynce niemal wszystkie drogi miały latarnie, co czasem głupio wyglądało. W realu autostrady z dala od skrzyżowań i miast zwykle nie są oświetlone. Ja musiałem aż ręcznie w edytorze porobić sobie warianty autostrad bez latarni. xD


kenex - 2023-06-20, 21:55

W dwójce można jednym kliknięciem zrobić rondo, wliczając kawaii osiedlowe rondka. W jedynce małe ronda to masakra.


kenex - 2023-06-20, 22:05

Każdy samochód musi mieć gdzie zaparkować, a gra oferuje budowanie parkingów. To znacznie zwiększa realizm miast skupiających się na samochodach. W jedynce występowały tzw. kieszonkowe samochody (pocket cars), że jak nie było gdzie zaparkować, mieszkaniec chował pojazd do kieszeni i dalej szedł pieszo.


kenex - 2023-06-20, 22:31

W dwójce można robić spoko kładki wyłącznie dla pieszych. W jedynce wychodziły nieporównywalnie brzydziej. xD

Warto też zwrócić uwagę, że ściany dźwiękochłonne znajdują się wyłącznie po zewnętrznej części autostrady. W jedynce znajdowały się także po wewnętrznej stronie.


kenex - 2023-06-20, 22:48

W jedynce wkurzało mnie ręczne spamowanie rurami. Bardzo się cieszę, że w dwójce zostały scalone z drogami.


kenex - 2023-06-20, 23:00

W dwójce budynki wydają się mieć sensowniejszą skalę.


kenex - 2023-06-21, 00:47

W dwójce buspasy i linie tramwajowe nie są na sztywno przypisane do aseetu, tylko nakłada się je na już istniejące drogi wedle uznania. Podobnie działają pasy zieleni.


Doodoxing - 2023-06-21, 05:56

Nie jaram się, bo mój pecet i tak tego nie ogarnie. xD
kenex - 2023-06-21, 12:18

Doodoxing napisał/a:
Nie jaram się, bo mój pecet i tak tego nie ogarnie. xD


:215:

Doodoxing - 2023-06-22, 19:46

Normalka. Dycha na karku a do tego brak karty graficznej.
kenex - 2023-06-24, 21:49

W grze znajdzie się opcja ustawienia opłat za parkowanie, a mieszkańcy będą podejmować decyzje kierując się też względami ekonomicznymi. Więc będzie można opłatami skłaniać ludzi, by podróżowali czym innym niż samochodami. :203:
mruczek - 2023-06-24, 23:50

Uuuuu :D
Doodoxing - 2023-06-25, 11:34

No i super. Ja bym z tego skorzystał. :)))
kenex - 2023-06-29, 00:11

W trakcie rozwoju miasta będzie można dodawać nowe wylotówki za kraniec mapy. Bardzo brakowało mi tego w jedynce, gdzie wylotówki były narzucone od początku i nie do zmiany.


kenex - 2023-06-29, 00:15

Gdy kierowca straci panowanie nad samochodem, załączy się prosta fizyka kolizji. Im bardziej wybaczającą infrastrukturę wybudujemy, tym mniejsze szkody wywołają podobne zdarzenia. W dodatku skutki wypadku pozostaną tak długo, aż nie usuną ich służby. Inne samochody będą na to odpowiednio reagować, próbując wyminąć miejsce zdarzenia albo zawrócić.


kenex - 2023-06-29, 00:18

Mieszkańcy wybierając samochód kierują się też dostępnością miejsc parkingowych, oraz jak wiele będą musieli przejść od parkingu do celu. Można tę wiedzę wykorzystać, by zniechęcić ich do samochodu. :203:


kenex - 2023-06-29, 00:42

Pamiętacie problem w jedynce, gdy jeden pas jezdni potrafił się zakorkować, a trzy pozostałe stać zupełnie puste? W dwójce używanie pasów przez pojazdy zostało znacznie usprawnione i podobnych sytuacji mamy uniknąć.


kenex - 2023-06-29, 00:44

W dwójce poszczególni kierowcy będą się od siebie różnić stylem jazdy. Jedni będą prowadzić bezpiecznie, podczas gdy inni nieustannie wykonywać ryzykowne manewry.


kenex - 2023-06-29, 01:23

Natężenie ruchu jest uzależnione od pory dnia, dlatego trzeba będzie się zmierzyć z godzinami szczytu. 💪


kenex - 2023-06-29, 16:18

Na tym screenie widać, że samochody nie używają pasów jezdni jak od linijki, tylko naturalnie są czasem bliżej jednej krawędzi, czasem drugiej. :2:


kenex - 2023-07-03, 22:47

W dwójce mamy większą kontrolę nad poszczególnymi liniami transportu publicznego. Możemy dostosować liczbę i typ pojazdów, o jakich porach dnia funkcjonują itp. To z pewnością umożliwi lepsze balansowanie środkami transportowymi.


kenex - 2023-07-03, 22:50

W dwójce można kontrolować przebieg linii nie tylko poprzez położenie przystanków, ale też poprzez dodatkowe punkty.

Możemy np. zdecydować, by autobusy omijały ruchliwe skrzyżowanie, bez stawiania dodatkowego przystanku na siłę.


mruczek - 2023-07-07, 23:13

Ale fajne, zrobiłbym żeby droga do przystanku oddalonego o kilometr miała 100 kilometrów
kenex - 2023-07-09, 01:07

Odblokowywanie budynków wygląda na znacznie ciekawsze niż w jedynce. :2:


mruczek - 2023-07-09, 01:38

Ciekawa godzina w rogu
kenex - 2023-07-09, 21:24

mruczek napisał/a:
Ciekawa godzina w rogu


:43: :43: :43:

kenex - 2023-07-10, 14:33

Ech. W jedynce kilka godzin mordowałem się z modami, a i tak nie naprawiłem wszystkiego. xD

Tym bardziej cieszę się, że wiele rzeczy, na których mi zależy, w dwójce będzie już wbudowane w grę. :2:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group