Spam NIEnabijany - [nt] Narzekamy na Cities Skylines 2 merytorycznie
kenex - 2023-10-26, 19:13 Temat postu: [nt] Narzekamy na Cities Skylines 2 merytorycznie W tym temacie narzekamy na Cities: Skylines 2 merytorycznie. Piszemy, co nam się nie podoba itp.
kenex - 2023-10-26, 19:14
Na chwilę obecną jest mało budynków, przez co osiedla łatwo stają się rażąco powtarzalne.
Źródło
kenex - 2023-10-26, 19:17
Autorzy podjęli bardzo dziwną decyzję, że mieszkańców podatkuje się w oparciu o poziom wykształcenia.
Znacznie sensowniejsze byłoby podatkowanie wedle bogactwa i wedle rodzaju zabudowy (wielu graczy chciałoby mocniej opodatkować domy jednorodzinne).
Źródło
kenex - 2023-10-26, 19:24
Z powodu tragicznej optymalizacji ludzie nawet z potężnymi maszynami mogą być zmuszeni mocno obniżyć jakość grafiki. A na najniższych ustawieniach gra wygląda tak. xD
Źródło
kenex - 2023-10-26, 19:27
Wróciły stare problemy z AI pojazdów.
Przykład
kenex - 2023-10-26, 19:30
Samochody zimą jeżdżą z zaśnieżoną szybą.
Źródło
kenex - 2023-10-26, 19:36
Modele mieszkańców są strasznie creepy. Zwłaszcza dzieci.
Źródło
kenex - 2023-10-26, 19:46
Budując rzeczy przy nie-prostych drogach jest brzydko.
Źródło
kenex - 2023-10-26, 19:56
W grze nie ma rowerów i nie wiadomo nawet, kiedy zostaną dodane.
Bez rowerów jednak ciężko zaprojektować miasto, które nie będzie samochodocentryczne.
kenex - 2023-10-27, 18:42
W grze autozapis jest domyślnie wyłączony, o czym niejedna osoba boleśnie się przekonuje, gdy gra wywali do pulpitu. Mało kto się spodziewa, że taka opcja nie jest na start włączona. Jeden błąd gry i miasto utracone.
kenex - 2023-10-29, 00:47
"Progi zwalniające" to jedynie polityka powodująca wolniejszą jazdę samochodów. Progi nie są w żaden sposób widoczne w grze.
kenex - 2023-10-29, 00:51
Podobnie jak jedynka, także tutaj gra kiepsko komunikuje, co jest nie tak. Autorzy znowu uparli się na odpowiednik Twittera / X, gdzie wiadomości ważne są wymieszane z żenującymi zapychaczami o pogodzie. Przez to szybko zaczyna się ignorować kolejne powiadomienia i łatwo przegapić rzecz istotną.
kenex - 2023-10-29, 02:44
Spoko mechanika rozwidleń i pasów rozbiegowych działa tylko na autostradach. W drogach miejskich ciężko uniknąć budowania prostej siatki ulic. Chciałem zrobić tak, że 2 pasy drogi biegną nad skrzyżowaniem, a 2 kolejne się w nim łączą, ale okazało się to zbyt wielkim wyzwaniem. Poddałem się. xD
kenex - 2023-10-29, 02:44
Dużo mikrozarządzania, w przypadku którego nie widzę opcji, by to przyspieszyć. Przykładowo cenę biletu ustawia się osobno dla każdej linii autobusowej i nie znalazłem niczego w stylu globalnej ceny. To że można mikrozarządzać, to spoko. Ale że trzeba? @_@
Znacznie bardziej wolałbym, żeby ceny biletów ustawiało się w zależności od dzielnicy. Odpowiednik stref z prawdziwego życia, międży którymi ceny mogą się różnić.
kenex - 2023-10-29, 02:45
Brakuje jakiegoś systemu asysty, który pomógłby podejmować decyzje oraz analizować dane. Przykładowo gdy jakaś linia autobusowa nie cieszy się popularnością, muszę zgadywać, co się dzieje. Jest mało danych, a często trzeba decydować ręcznie. D:
kenex - 2023-10-29, 02:46
System dodawania rzeczy na drogi (np. zieleń) jest męczący. Już chyba wolałem jak w jedynce, gdzie różne konfiguracje to były różne assety. Wybierało się odpowiedni i było git. A tutaj trzeba stawiać ulice i potem ręcznie dodawać trawę, drzewka. itp.
kenex - 2023-10-29, 18:46
Przyłączam się do ludzi narzekających, że w Cities Skylines 2 budowanie pod ziemią to istna męka. Jeśli chce się zrobić rury ręcznie, a nie poprzez drogę z wbudowanymi rurami, połączenie rury i budynku może stać się po prostu niemożliwe. Czasem nie idzie utrafić.
kenex - 2023-10-29, 18:47
Znak "stop" dodaje się na całe skrzyżowanie. Wszystkie drogi wtedy dostają ten znak. Ale cringe. Nici z drogi z pierwszeństwem oraz podporządkowanej.
kenex - 2023-10-31, 20:13
Obecnie jak chce się zrobić ulicę bez samochodów, jest dostępna jedynie jedna wersja, która jest bardzo szeroka. Może nada się do ruchliwego centrum, ale kompletnie nie pasuje do mniejszych osiedli.
kenex - 2023-10-31, 20:16
Jednym z powodów kiepskiej optymalizacji są modele z absurdalną liczbą poligonów.
Więcej informacji
kenex - 2023-10-31, 20:41
Znowu jest problem, że gra beznadziejnie zarządza, kiedy wypuszcza pojazdy, przez co tłoczą się jeden za drugim i większość jeździ pusta.
kenex - 2023-10-31, 20:53
U detalistów gra może powodować wiele frustracji. Przykładowo tak wygląda przecięcie ścieżki i deptaka.
kenex - 2024-04-25, 00:17
To, co się ostatnio wyprawia z tą grą, to jeden wielki żart.
Najpierw wydali DLC Beach Properties, którego zawartość osiągnęła taki poziom żenady, że zajął zaszczytną pozycję najgorzej ocenianego produktu na Steam.
Autorzy w ramach przeprosin postanowili dać assety za darmo. Ale nie przerobili po prostu DLC na darmowe. W końcu chcieli pozbyć się paskudnych recenzji. Wszystko więc miało się znaleźć w podstawowej wersji gry. Niestety usunęli ze Steama DLC, zanim wszystko było gotowe (upsi pupsi). Osoby, które - mimo wszystko - kupiły to okropne DLC, nie mogą teraz grać na swoich miastach. Przewidywany czas rozwiązania problemu to 2-3 tygodnie. xD
Doodoxing - 2024-05-10, 17:11
Jedna rzecz mi się nie podoba. Grafika absolutnie taka sama jak w starym Cities Skylines, a różnica jest taka o ile stare C:S u mnie ruszy to na C:S2 nie ma co liczyć. xD
|
|
|