To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Kenex Spam Center
Bezpieczne forum do spamowania

Spam NIEnabijany - [nt] Narzekamy na Cities Skylines 2 merytorycznie

kenex - 2023-10-26, 19:13
Temat postu: [nt] Narzekamy na Cities Skylines 2 merytorycznie
W tym temacie narzekamy na Cities: Skylines 2 merytorycznie. Piszemy, co nam się nie podoba itp. :5:
kenex - 2023-10-26, 19:14

Na chwilę obecną jest mało budynków, przez co osiedla łatwo stają się rażąco powtarzalne. :91:



Źródło

kenex - 2023-10-26, 19:17

Autorzy podjęli bardzo dziwną decyzję, że mieszkańców podatkuje się w oparciu o poziom wykształcenia. :25:

Znacznie sensowniejsze byłoby podatkowanie wedle bogactwa i wedle rodzaju zabudowy (wielu graczy chciałoby mocniej opodatkować domy jednorodzinne).



Źródło

kenex - 2023-10-26, 19:24

Z powodu tragicznej optymalizacji ludzie nawet z potężnymi maszynami mogą być zmuszeni mocno obniżyć jakość grafiki. A na najniższych ustawieniach gra wygląda tak. xD



Źródło

kenex - 2023-10-26, 19:27

Wróciły stare problemy z AI pojazdów. :5:

Przykład

kenex - 2023-10-26, 19:30

Samochody zimą jeżdżą z zaśnieżoną szybą.



Źródło

kenex - 2023-10-26, 19:36

Modele mieszkańców są strasznie creepy. Zwłaszcza dzieci. :242:



Źródło

kenex - 2023-10-26, 19:46

Budując rzeczy przy nie-prostych drogach jest brzydko. :5:



Źródło

kenex - 2023-10-26, 19:56

W grze nie ma rowerów i nie wiadomo nawet, kiedy zostaną dodane. :31: :31: :31:



Bez rowerów jednak ciężko zaprojektować miasto, które nie będzie samochodocentryczne. :78:

kenex - 2023-10-27, 18:42

W grze autozapis jest domyślnie wyłączony, o czym niejedna osoba boleśnie się przekonuje, gdy gra wywali do pulpitu. Mało kto się spodziewa, że taka opcja nie jest na start włączona. Jeden błąd gry i miasto utracone. :218:
kenex - 2023-10-29, 00:47

"Progi zwalniające" to jedynie polityka powodująca wolniejszą jazdę samochodów. Progi nie są w żaden sposób widoczne w grze. :69:
kenex - 2023-10-29, 00:51

Podobnie jak jedynka, także tutaj gra kiepsko komunikuje, co jest nie tak. Autorzy znowu uparli się na odpowiednik Twittera / X, gdzie wiadomości ważne są wymieszane z żenującymi zapychaczami o pogodzie. Przez to szybko zaczyna się ignorować kolejne powiadomienia i łatwo przegapić rzecz istotną. :39:


kenex - 2023-10-29, 02:44

Spoko mechanika rozwidleń i pasów rozbiegowych działa tylko na autostradach. W drogach miejskich ciężko uniknąć budowania prostej siatki ulic. Chciałem zrobić tak, że 2 pasy drogi biegną nad skrzyżowaniem, a 2 kolejne się w nim łączą, ale okazało się to zbyt wielkim wyzwaniem. Poddałem się. xD
kenex - 2023-10-29, 02:44

Dużo mikrozarządzania, w przypadku którego nie widzę opcji, by to przyspieszyć. Przykładowo cenę biletu ustawia się osobno dla każdej linii autobusowej i nie znalazłem niczego w stylu globalnej ceny. To że można mikrozarządzać, to spoko. Ale że trzeba? @_@

Znacznie bardziej wolałbym, żeby ceny biletów ustawiało się w zależności od dzielnicy. Odpowiednik stref z prawdziwego życia, międży którymi ceny mogą się różnić.


kenex - 2023-10-29, 02:45

Brakuje jakiegoś systemu asysty, który pomógłby podejmować decyzje oraz analizować dane. Przykładowo gdy jakaś linia autobusowa nie cieszy się popularnością, muszę zgadywać, co się dzieje. Jest mało danych, a często trzeba decydować ręcznie. D:
kenex - 2023-10-29, 02:46

System dodawania rzeczy na drogi (np. zieleń) jest męczący. Już chyba wolałem jak w jedynce, gdzie różne konfiguracje to były różne assety. Wybierało się odpowiedni i było git. A tutaj trzeba stawiać ulice i potem ręcznie dodawać trawę, drzewka. itp.


kenex - 2023-10-29, 18:46

Przyłączam się do ludzi narzekających, że w Cities Skylines 2 budowanie pod ziemią to istna męka. Jeśli chce się zrobić rury ręcznie, a nie poprzez drogę z wbudowanymi rurami, połączenie rury i budynku może stać się po prostu niemożliwe. Czasem nie idzie utrafić.
kenex - 2023-10-29, 18:47

Znak "stop" dodaje się na całe skrzyżowanie. Wszystkie drogi wtedy dostają ten znak. Ale cringe. Nici z drogi z pierwszeństwem oraz podporządkowanej. :252:


kenex - 2023-10-31, 20:13

Obecnie jak chce się zrobić ulicę bez samochodów, jest dostępna jedynie jedna wersja, która jest bardzo szeroka. Może nada się do ruchliwego centrum, ale kompletnie nie pasuje do mniejszych osiedli. :5:


kenex - 2023-10-31, 20:16

Jednym z powodów kiepskiej optymalizacji są modele z absurdalną liczbą poligonów.





Więcej informacji

kenex - 2023-10-31, 20:41

Znowu jest problem, że gra beznadziejnie zarządza, kiedy wypuszcza pojazdy, przez co tłoczą się jeden za drugim i większość jeździ pusta. :69:




kenex - 2023-10-31, 20:53

U detalistów gra może powodować wiele frustracji. Przykładowo tak wygląda przecięcie ścieżki i deptaka.


kenex - 2024-04-25, 00:17

To, co się ostatnio wyprawia z tą grą, to jeden wielki żart.

Najpierw wydali DLC Beach Properties, którego zawartość osiągnęła taki poziom żenady, że zajął zaszczytną pozycję najgorzej ocenianego produktu na Steam.

Autorzy w ramach przeprosin postanowili dać assety za darmo. Ale nie przerobili po prostu DLC na darmowe. W końcu chcieli pozbyć się paskudnych recenzji. Wszystko więc miało się znaleźć w podstawowej wersji gry. Niestety usunęli ze Steama DLC, zanim wszystko było gotowe (upsi pupsi). Osoby, które - mimo wszystko - kupiły to okropne DLC, nie mogą teraz grać na swoich miastach. Przewidywany czas rozwiązania problemu to 2-3 tygodnie. xD




Doodoxing - 2024-05-10, 17:11

Jedna rzecz mi się nie podoba. Grafika absolutnie taka sama jak w starym Cities Skylines, a różnica jest taka o ile stare C:S u mnie ruszy to na C:S2 nie ma co liczyć. xD


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group